سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانواده فاطمی
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 آذر 21 توسط زیبا | نظر

 

 

خداوند در سوره روم آیه 21 می فرماید:

«وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّه وَ رَحْمَه إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ» : و از نشانه‌هاى خداوند این است که از جنس خودتان همسرانى براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان دوستى و مهربانى قرار داد، به راستى که در این، نشانه‌هایى است براى آنان که تفکّر مى‌کنند.

با شروع پیمان مقدس ازدواج زن و مرد همفکر،همراز،همراه و همدل یکدیگر میشن و از نعمت انس و مودت لذت میبرن.اما این امر در صورتی محقق میشه که ساختار خانواده طبق قوانین الهی صورت گرفته باشه.یعنی از پاکی دوران مجردی بگیر تا انتخاب همسر بر اساس ملاکهای قرآن و اسلام و پرورش فرزندان صالح.

برای اینکه یک خانواده بتونه در جامعه تاثیر گذار باشه باید اول خودش از سلامت کامل برخوردار باشه که سلامتیش در گرو عمل به قوانین شرعه و در کنار ایمان عامل اصلی تحکیم خانواده اخلاق هست.

موضوع پایان نامه من هم تقریبا در همین موضوع بود:جایگاه اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده

هدف اسلام اینه که در کنار قوانین حقوقی قوانین اخلاقی هم رعایت بشه.به این معنا که زن و شوهر زندگی را محکمه ای نکنند که طبق قانون با هم باشند بلکه زندگی فراتر از حقوق موضوعه یعنی زندگی اخلاقی داشته باشند.

در عصر حاضر که بنیاد خانواده ها سست شده و آمار طلاق بالا رفته و یا متاسفانه طلاق عاطفی زیاد شده (بدین معنا که فقط جسم زن و شوهر کنار هم هست ولی از لحاظ روحی و عاطفی از هم جدا شدند) تنها راه گریز از این مسایل پناه بردن به قواعد شرع و عمل به دستورات الهی است که به امید خدا در یادداشتهای بعدی به آنها می پردازیم.




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.