سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانواده فاطمی
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 اسفند 10 توسط زیبا | نظر

ادامه بحث عوامل ناپایداری خانواده:


حریص شدن انسان معاصر:تقویت روح مصرف‏گرایى باعث شده، على‏رغم بهره‏ورى بیشتر و آسانتر از امکانات مادّی آرامش درونى او کمتر بشه و سطح توقّع افراد از جامعه و خانواده بالا بره.رشد و توسعه اقتصادى و امکانات زندگى، روحیه قناعت و کفاف‏خواهى را در جامعه از میان برده و آرزوى دستیابى هر چه بیشتر به امکانات و تجمّل  در نسل حاضر را تقویت کرده است.
احساس نارضایتى اعضاى خانواده از آنچه دارند زمینه‏هاى اضطراب و ناآرامى و انتقاد فرزندان از پدر و مادر و همسران را از یکدیگر فراهم میکنه و در نهایت این احساس را در زن و شوهر و فرزندان به وجود میاره که عدم حضور در یک کانون پر تنش و پرتوقع و مسؤولیت آفرین بر حضور در آن ترجیح دارد!!

البته بنده منکر پیشرفت یا استفاده از تکنولوژی نیستم ولی متاسفانه بعضی فرهنگ استفاده از امکانات رو ندارن و بدون توجه به شرایط مالی همسر یا والدین خواستار همه امکانات هستن.مهم اینه که استفادمون صحیح باشه و آرامشون رو فدای آسایشمون نکنیم.

 

تقدس زدایی خانواده:

یکی از عوامل مهمّ سقوط جایگاه خانواده در غرب، فرایند عُرفی شدن یا تقدّس‌زدایی از آن بوده. با بررسی آسیب شناسی خانواده در جهان غرب، معلوم میشه که در دوران شکوفایی دانش، تکنولوژی و صنعت، استحکام و کانون گرم خانواده کم‌تر مورد توجه قرار گرفته و ضربات شکننده‌ای را به جامعه  ‎ی بشری وارد نموده است

روشن است کسی که تشکیل خانواده را یک قرارداد تلقّی می‌کنه ، با اندک ناملایمتی ، تصمیم می‌گیره که این قراردادِ رنج‌آور را برهم بزنه تا به اصطلاح خودش راحت و بدون دغدغه زندگی کنه؛ امّا کسی که این پیوند را امری مقدّس می‌دونه و آن را سنّتی الهی قلمداد کنه و همسر خود را امانتی الهی بدونه ، قطعاً به هنگام بروز دشواری‌ها تمام تلاش خود را صَرف می‌کنه تا این بنای الهی را از گزند آسیب‌ها حفظ کنه و بر ثبات و استحکام آن بیفزاید. در نگاه قدسی به خانواده: «در نزد خداوند ، هیچ چیز از خانه‌ای که به واسطه طلاق از هم بپاشد ، مبغوض‌تر نیست». در نتیجه، نوع نگاه به خانه و خانواده، در ثبات یا بی‌ثباتی آن، تأثیرگذار هست.

عوامل بسیار دیگه ای هم هست که خوشحال میشم از زبان شما بشنوم.مثل نظر یکی از دوستان در قسمت عوامل ناپایداری 2(به نام یا زهرا)که حیف بود خلاصش رو بگم برا همین پیشنهاد میکنم توی قسمت نظرات حتما بخونیدش.با تشکر از ایشون

به امید روزی که همه خانواده ها طبق سنت الهی پایدار و مستحکم شوند.

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.